Kayıtlar

2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Güvenmek

Resim
Bugün güven konusu hakkında konuşmak istiyorum, zor güvenen birisi olarak.
Dünya başlı başına değişik bir yer karşılaştıklarımız da bir o kadar değişik.
Peki nasıl olmalı, güvenilir mi hemen, güven duygusu olabilir mi herkese karşı?
Şu sıralar aklımda dönen sorular insan uzun yıllar tanıdığı bir kişiyi bile tanıyamıyor o halde hemen tanıştığın kişiye güvenmek, çok zor durum olur bana göre.

Bugünkü yazımı kısa tutarak güven konusunda fikirlerinizi almak isterim, sizce hemen güven olur mu, ya da güvenmek için neler olmalı?


Aralık Biterken

Resim
Yoğun bir haftanın sonunda nihayet bilgisayarın başına geçip şu satırları yazabiliyorum.
Taşınmak çok zormuş bunu bu hafta çok iyi anladım bir haftadır ev işleri ile uğraşmaca bir de üstüne pazartesi finaller başlıyor. Yetmiyormuş gibi birde alerji ile boğuştum tabi durmadan dersleri çalışmaca bir yandan da yeni kitaplar aldım yds ile ilgili bakalım yarıyıl tatilinde onları çalışmam şart. Ales sınavından 63 almanın üzüntüsünü de yaşıyorum ama daha üçüncü sınıfım dördün sonuna kadar umarım istediğim notu alacağım.



Yds İngilizce, Rusça ve Yeniçağ Felsefesi Tarihi adlı kitaplar yeni olanlar diğerleri okulla ilgili olanlar. Birden fazla işe kalkışıyorum umarım üstesinden gelirim :D
Finalleri başlayan herkese başarılar diliyorum.
Yeni bir yıl başlarken herkese sevgi, mutluluk ve huzur diliyorum.

Yeni bir yıl gelir  En güzelleri getirsin Nice mutluluk İyilik ve sevgi Yılı olsun Ilımlılık çoğalsın Laleler açsın

MIM: SENI TANIYABILIR MIYIM?

Resim
Malum ben bu mim etkinliklerini çok seviyorum böyle bir etkinliğin olduğunu görünce hemen yazmak istedim. Bu mim etkinliğini başlattığı için Kiremithanem'e teşekkür ediyorum ve sayfaya şuradan ulaşabilirsiniz.

Şimdi soruları cevaplamak istiyorum.

1) Kaç yaşındasın, mesleğin nedir?

Bana 25 yaşında gösteriyorsun diyenler olsa da 21 yaşındayım bu duruma alınmıyor değilim yaş takıntım yoktur ama aa 21 mi daha fazla gösteriyorsun deyince de tuhaf oluyorum. Çanakkale 18 Mart Üniversitesinde Tarih 3.sınıf öğrencisiyim.

2)Nerede yaşıyorsun en sevdiğin yerin fotoğrafını paylaşır mısın?

Çanakkale de yaşıyorum.


Kilitbahir'i çok seviyorum orada kahve içmek o tarihi havayı solumak çok hoşuma gidiyor bir de deniz ve yeşil olunca keyfine diyecek olmuyor.

Evimin balkondan manzarası o çatı yapılmayaydı çok güzel bir manzara vardı :( 
3) Günlük hayatta seni mutlu eden şey nedir?
Ben her şeye mutlu oluyorum galiba girdiğim sınavdan iyi bir not alınca, sevdiğim müzik çalınca, dostlarla muhabbet eder…

Senin Dünyanın İmparatoru Sensin O Halde Yönetme Zamanı

Resim
Bugün bu değişik başlık ile yeni bir konu paylaşmak istiyorum.
İmparator bir devleti yöneten kişiye denir bana göre her insan bir imparatordur kendi dünyasını oluşturan ve yöneten.
Zor olan insanın kendisini tanıması ve söz geçirmesidir, bir başkasına söz geçirebilir kişi ama kendisine geçiremediği zaman olur.
Biz değerliyiz, yaşam değerli ancak hayat geçici o halde bir etki oluşturmadan gitmek olmaz.
Bir imparator devletini yükseltmek, geliştirmek için her türlü çalışmayı yapar bizde kendimizi geliştirerek dünyamızı geliştirelim, donanımlı olarak farkımızı oluşturalım, ben farklılığı severim tek düzelik bana saçma gelir bir robot değiliz sonuçta.
Her insan bir güçtür değişime giden, dünyanın değişimi kişiden başlar.
Hayat eksi yönde ilerlerse sen artı yönde ilerle Konfüçyüs'ün dediği gibi "Karanlığa küfredeceğine bir mum yak", eleştirmek, mana bulmak kolaydır zor olan değişim için çalışmaktır.


Süleyman Dilbirliği

Resim
Dün filme gitme fırsatı buldum ve normalde paylaşım yapmayacaktım hepimizin bir bilgisi olduğu için ama bugün Süleyman Dilbirliği'nin vefat ettiğini duyunca paylaşmak istedim Allah rahmet eylesin.

Bu yaşıma kadar gittiğim filmlerden en çok etkilendiğim ve en çok beğendiğim film bu idi.
Kore savaşları hakkında az çok bir bilgimiz vardı ve Ayla'yı biliyorduk ama izlemek ve o anı yaşıyormuş gibi olmak çok etkileyici idi.




Duygularımız, hissettiklerimiz çok önemli Kore de yaşanalar da buna bir örnek. Gitmemiş olanlar için en kısa sürede gitmelerini öneririm.


Sizce ?

Resim
Herkese merhaba bu yayında sizlere bir şey danışmak istiyorum.
İngilizce seviyem minimum düzeyde ve geliştirmek istiyorum.
Sizce İngilizceyi geliştirmek için neler yapabilirim, kitap önerisi olabilir ya da video, bence illaki bir kursa gitmek şart değil ama geliştirmek içinde hangi kaynaklar güvenilir ve etkili pek bilgimde yok.
Yds sınavına hazırlanıyorum ama hazırlanırken önce kendi kendime çalışmak istiyorum olmazsa kursa gitmeyi düşünüyorum.
Önerilerinizi merakla bekliyorum.



YENİ BİR YIL YAKLAŞIRKEN (MİM)

Resim
Benim ikinci Mim yazım olacak bu etkinliği çok sevdiğim için hemen yazmak istedim, isteyen herkes davetlidir deyince kendimi tutamadım :)  Her Çocuk Ayrı Bir Dünya adlı bloğun paylaşımına Şuradan ulaşabilirsiniz.



Korku Başarının Düşmanı Yenilginin Dostudur

Resim
Maalesef herkesin bir korkusu vardır yok diyenin bile bana göre vardır ya da o korkusunu bastırıp kontrol altına aldığı için öyle düşünüyordur. Korku cesareti kırar, ilk adımı atmayı engeller.

Dünyanın Bütün Çiçekleri

Resim
24 Kasım Öğretmenler günü, bütün öğretmenlerin öğretmenler gününü yürekten kutluyorum.
İlk okul zamanlarında en büyük hayalim öğretmen olmaktı o zamanlar bu mesleğe çok değer verirdim ki şimdi de öğretmenlik mesleğine aynı şekilde değer veriyorum. Umarım bir gün hayalimdeki gibi bir öğretmen olabilirim.
Bütün meslekler kıymetlidir ancak öğretmenlik bir tık üsttedir bana göre çünkü bir nesil sizin eseriniz oluyor aile nasıl etkili ise hayatımızda öğretmende etkilidir, kişiliğimizin gelişmesinde bir o kadar etkilidir.


Güne Nasıl Başlıyorum? MİM

Resim
Burada ilk mim yazım olacak heyecanlandım açıkçası :)
Ece Abla teşekkür ediyorum beni böyle bir etkinliğe davet ettiğin için Ece Abla'nın sayfasına şuradan ulaşabilirsiniz.


Sorgulanmadan Yaşanmış Hayat, Tamamlanmamış Dizelere Benzer

Resim
Yaşamı ve yaşanacakları sorgulama fikrine daima sıcak bakmışımdır, insan kendi hayatını sorgulamalı ve bunun sonucunda adımlar atmalıdır. Şu sıralar çokça yaptığım şey ve maalesef yazmam dışında yaptıklarımdan pek memnun değilim.
Hayaller vardır ancak bazen bu hayallere ulaşılamaz ve rüzgarın estiği yöne gidersin bu sefer yeni hayaller kurarsın ancak onunda nedeni "bir işi hakkıyla yapmak" fikri üzerine şekillenir benim öyle oldu, en büyük hayalim büyük lütuf adına yazmak ve faaliyetlerde bulunmaktı ki yine o hayalim zirvede.

Güllerin Savaşı

Resim
Çok değişik bir konu geldi bana ve bunun hakkında bilgi vermek istedim.
1453 Yüz Yıl Savaşlarının bitiminde İngiltere karışık bir durumda idi hanedan arası savaşlar hakimdi Lancaster (kırmızı gül) ve York (beyaz gül) hanedanları arasında çatışma hakimdi ve 1485 yılına kadar bu çatışma sürmüştür. Simgeleri güldür.
Henry Tudor Lancaster hanedanına bağları vardı ve 1485 yılında Yok güçlerini alt ederek tahta geçti ve bu savaş dönemi bitmiş oldu.
7.Henry adını almıştır tahta geçince.


Halet-i Ruhiye

Resim
Önceki hafta baya stresli bir hafta geçirmiştim, stresimi kontrol edemediğim için doktor yardımı almıştım şansıma hap alerji yaptı bende "yok bu böyle olmayacak kendine gel" diyerek kendimi kendime getirmeye çalıştım bir söz verdim heyecan yapmayacağım daha doğrusu elimden geleni yapacağım dedim beynim rahat olsa da vücudum isyanlardaydı kalbim çıkacak gibi atıyordu geçtiğimiz cumartesi ehliyet sınavına girdim ve çok şükür ki geçtim, üç vizemi de oldum bu pazar Ales günüde geldi bu cuma vizeler bitiyor bitse ne olacak haftaya cumartesi pazarda Açık öğretim sınavları  :D Benim kasım ayı sınav dolu bir ay, bakalım sonuçlar umarım güzel gelir.

Cedric'i vizelere uyarlamak :D
3 vize biter    kaldı 5 Ehliyet sınavı biter Ales ve açık öğretim sınavları var.
Herkese güzel günler dilerim sağlık ve huzurla kalın.

10 Kasım 1938

Resim
Mustafa Kemal Atatürk'ü saygı ve özlemle anıyoruz.



Boşver

Resim
Çok güzel bir kelime, insanı rahatlatıyor bir an olsun o karmaşadan uzaklaşmasına sebep oluyor.
İnsan bazen çok şey düşünüyor bu ne olacak diyor ama bilmiyor ki ne kadar düşünürse düşünsün su akar yolunu bulur bu yüzden sakin olmak boş ver deyip akışına bırakmak gerekir.
Aslında bunu bende çok demiyorum ama deyince de rahatlıyorum, bir huzur geliyor.
Şu olursa ne olur (amannn boş ver ne olursa olsun),  ya peki o olursa ne yapacağım (boş ver ne yaparsam yapayım ) aslında şuan yapmamız gerekeni en doğru şekilde yapalım geleceğin ne olacağını düşünmemiz kusur kalsın.

Yaşasın Cumhuriyet

Resim
Hepimizin bildiği üzere bu pazar Cumhuriyet'in ilanının 94.yıl dönümü.
28 Ekim 1923 gecesi Atatürk çalışma arkadaşları ile Çankaya'da iken.


Diyerek bir açıklamada bulunmuştur. Cumhuriyet, ulusun egemenliğini kendi elinde tuttuğu ve bunu belirli süreler içinde seçtiği milletvekilleri aracılığıyla kullandığı devlet biçimidir.

Sabır En Büyük Güçtür

Resim
En çok imrendiğim kişilerdir sabır gücü çok olan insanlar, ben biraz tez canlıyım, aceleci bir yapım var bazende yaşananlara karşı dayanamama durumum.
Sabır çok önemli bir şey bunu her geçen gün daha iyi anlıyorum, normalde strese karşı uyguladığım çareler ile sabırlı olabiliyorum ama bana baskı ile bir şey yaptırıldığında bu sabır gücüm kayboluyor bu da aşırı stres haline dönüştürüyor insanı, sonuç olarak düşük enerjili bir yapı oluyor.
Şükür ki burası var enerjimin en yükseğe ulaştırdığı yer burası kendimi monotonluktan kurtarıp yeni dünyalara ulaşmamı sağlıyor.

Aşık Veysel

Resim
Veysel Şatıroğlu 25 Ekim 1894 yılında Sivas da dünyaya geldi.Geçirdiği çiçek hastalığı nedeniyle sol gözünü bundan sonraki zamanda yaşamış olduğu kaza nedeniyle sağ gözünü de kaybetmiştir.1933 Ahmet Kutsi tarafından keşfedilerek  Türk Edebiyatına kazandırıldı.Bir çok eseri vardır.21 Mart 1973 yılında vefat etmiştir.

Merhaba Anadolu

Resim
Anadoluyu mitolojik bir şekilde ve günümüzce anlatan bir kitap, hikaye tarzı anlatımıyla sürükleyicilik olan bir kitap. Mitoloji sevenlere tavsiye ederim.

Kalıcılık

Resim
Gelecek kapalı bir kutu, nereye geleceğimiz, neler yapacağımız koca bir belirsizlik , bazen olumsuz yorumlar hüzne düşürse de daima huzur ve umut ile yaşanmalı ve geçirilmeli ömür.
Tek yöne yönelince çareler tükenir bu yüzden birden fazla yol ile varılmalı amaca.
Çaresizseniz, çare sizsiniz demiş "Behçet Necatigil" çok güzel söylemiş ne olursa olsun biz varız ve o zaman bir çare de vardır.
En iyi şekilde yetişmek en iyi şekilde yaşamayı doğurur iyi yetişmeliyiz çünkü hayat geçici ne kadar yorulursak yorulalım sonuç kalıcılık ile taçlanacaksa yorulmaya değer.

Heyecanla Başa Çıkmak

Resim
Hepimizin ortak sorunudur  heyecan. Kelime anlamı olarak : kişide korku, kızgınlık, kıskançlık, üzüntü, sevinç, sevgi gibi duygusal nedenlere bağlı olarak kendini gösteren güçlü ve geçici duygu yoğunlaşması durumu diye tanımlanır.

Benim tanımım: insanın elini ayağına dolandıran ve başaramamasında neden olan duygu yoğunlaşmasıdır.

Heyecanlı bir yapıya sahip olmanın dezavantajı ile bu huyum'la sürekli bir mücadele halindeyim.
Aslında heyecan, bilmediğimiz bir konu hakkında daha çok etkili oluyor zaten bilgili olduğumuz bir konu hakkında heyecan yapacağımızı sanmıyorum.

Az çalıştığım bir sınavda çok heyecan yaparım çünkü durum benim ellerimde değil ama yeterli ve donanımlı bir şekilde ders çalışırsam o sınavım güzel geçer ve heyecanlanmam, buradan insanın kaderinin kendi elinde olması ile heyecanın doğru orantılı olduğunu düşünüyorum, çalışırsak güzel geçer kaderimiz elimizde olur, çalışmazsak kaderimiz elimizde değil, soruların şansımıza bağlı olması ile kaderimiz şansımıza bağlı ol…

Kuş Misali Uçmayı

Resim
Hüzün gelir aniden,
Nefes yiter,
Huzur biter.

Diler insan yaşamayı,
Kuş misali uçmayı,
Oradan ora varmayı,
Dertlerden arınmayı.

Neyler gönül yitince,
Huzur böyle bitince.

Çare arar gönülle,
Umut arar yürekle.

Kanatsızca çırpmayı,
Kuş misali uçmayı.
Huzur arar bulmayı.

Hayat sürekli geçiyor,
Ömür hızla bitiyor.

İnsan ister koşmayı,
Kuş misali uçmayı.
Zaman ister yaşamayı.
Kader gelir aniden.


Halet-i Ruhiye

Resim
Şu sıralar en çok dinlediğim şarkı "kimseye etmem şikayet" ile yazıyorum satırlarımı.
Halet-i Ruhiye olarak yazdığım başlık ile ruh halimden bahsedeceğim bir yazı olacak.
Hayatımızda istemediğimiz durumlar olabiliyor bazen bu duruma yakınlarımız sokuyor bizi sanki yapımızdan haberleri yok gibi.
Hiç merakımın ilgimin olmadığı bir konuda beni gazlayarak kursa başlamama neden oldular tam da en yoğun olacağım bir yılda.
Kasım zorlu Kasım; okul sınavları, Ales, Açık öğretim sınavları bir de bu malum kursun sınavı üstüne stres bombası olan bir ben. Lise zamanında takılan bir lakap geldi aklıma "panikatakan" ne lakap, ama hakkını verirdim lakabımın ne kadar panik olmak istemesem de.
Okul sınavları ve Ales konusunda heyecanım yok ama kursun sınavı aslında çok basit bir sınav gibi gözüküyor ama yapımdan dolayı stresli oluyorum.

Yaşam Geminizin Kaptanı Olun

Resim
Uzun zamandır kitap tavsiyesinde bulunmadığımı fark ettim ve hemen önermek istedim. Kişisel gelişim sevenlere bir göz atmalarını öneririm. Ben kitabın başlığına hayran olup kitabı almıştım ve içindeki bilgilerde kitaba olan olumlu bakış açımı daha da artırdı.  Liderliğin ilkeleri başlığı altında hangi özellikler bulunulması gerektiği de yazıyor.



*İyiliğinize inanılmasını istiyorsanız, onu dile getirmemelisiniz. Balzac

Durdurdun Düşünmemi

Resim
Aklıma geldin yine,
Durdurdun düşünmemi,
Vurdun kalbime,
Artırdın kalbimi,

Düşlerim seninle,
Hüznüm birlikte,
Yiten kelimeler,
Durdurdun düşünmemi,

Nefesle gelen  sen,
Anlamı getiren,
Zamanı değerlendiren,
Tılsımla büyüleyen,

Tebessümle gelen sen,
Gülerek açan,
Yeşerdikçe büyüyen,
Anlamı yücelten,

Durdurdun düşünmemi.



Dilerim Yaşamayı

Resim
Kurallardı durduran,
Yaşamayı unutturan,
Anı yıpratan,

Dilerim yaşamayı,

Eğlenerek varmayı,
Kayıtsızca gülmeyi,
Huzurla solumayı,

Dilerim yaşamayı,

Maziyi bırakmayı,
Geleceği ummayı,
Şimdiyi yaşamayı,

Dilerim yaşamayı,

Huzuru bulmayı,
Sevgiye ulaşmayı,
Umudu artırmayı.









Resim
Neyleyim


Yanlışla doğruyu ararken
Doğrularla yanlışa varmışken

Neyleyim

Hayatı düşlerken
Yiten zamana

Neyleyim

Günlerin özlemiyle geçerken
Umutsuzluğa takılırken
Ömür varırken sona
Yitenler'e

Neyleyim

Ömür denen bir an
Tükenen bir zaman

Neyleyim ömür
Neyleyim kader

Keder denen
Yaşanması gereken
Bir neden



Yürüyorum Sokaklarda

Resim
Şiir konusunda iyi değilim ama bugün aklıma gelince bir kenara not ettim ve şimdi burada paylaşmak istedim.

Yürüyorum sokaklarda
Eşsiz manzaralarda
Aradığım yollarda
Yitirdiğim umutlarda
Giden zamanlarda
Yürüyorum sokaklarda
Umut arayışında
Yiten zaman arayışında
Huzur bekleyişinde
Yürüyorum sokaklarda
Hayalleri alarak
Cesareti toplayarak
Güveni bularak 
Yürüyorum sokaklarda
Hayal olanı gerçek kılmak
Zamanı eşsiz kılmak
Kaderi gerçek kılmak için 




Hayatın ikilemi : His ve Mantık

Resim
Hayat, yaşanılması tuhaf olan bir yerdir, aslında en tuhaf insanın yapısıdır. İnsanın yaşamını, mantık ve his yönetir, yaşayış biçimini belirler.
Mantık ve his birbirine zıt olan iki ayrı yöneticidir.
İnsan yaşarken en çok hangi yöneticiye yönelir ise öbür yönetici ikinci plana düşer ama görevini bırakmaz o yine düşüncesini belirtir, insan yaşadığı müddetçe iki yönetici görevinin başındadır.
Bu iki yönetici birbirine sürekli muhalefet eder, kişi de hangisinin düşüncesini beğenirse onu dinleyip o tarafa yönelir.
Mantık, insanın refahı için doğru hamleler yapmasını sağlayan yöneticidir, his ise insanın risk alarak yaşamında hamleler yapmasını sağlayan yöneticidir, risk isteyen bir işe karar vermek gibi.

Bilmek, Düşünmek, Eleştirmek

Resim
Eleştiri; bir konu hakkında doğruluğunu ve yanlışlığını ortaya çıkarmaktır.
Bugün nedense böyle bir konuya değinmek istedim, eleştirmek güzel bir davranıştır ancak doğru bir şekilde eleştirmek güzel olanıdır.
Eleştirmenin neresi güzel ?
Bir konuyu eleştirirken o konu hakkında bir fikrimiz olmalı bunun için ise bilgi, bilgi olunca düşünme başlar ve fikirler oluşur ama eleştiri objektif olmalı, tarafsızca ve duygular araya girmeden varılmalı bir sonuca. Güzel tarafı bilgimiz artar ve donanımlı bir birey oluruz.

Sözler Güçtür

Resim
Ve ben yine sevdiğim sözleri paylaşmak istedim.

Benim yazmaktaki amacımı açıklamış gibi bu söz müthişmiş.

Aslında gençken içimizde ne varsa yaşamak gerekir ama maalesef yaşamın yorucu monotonluğuyla hız trenine binen yolcu misali ulaşırız yaşlılığa ve içimizde koca bir KEŞKE, umarım o yaşlara ulaşabiliriz ve umarım keşke demeyiz.

Estergon Fatihi

Resim
Lala Mehmed Paşa



Bosnalıdır.Enderun da yetiştirilmiştir.(Osmanlı da devlet görevlilerinin yetiştirilmesi için bulunan eğitim kurumudur . )Şehzade lalası olduğu için lala namıyla anılmıştır.Sokollu ailesine mensuptur.Üçüncü Mehmed döneminde 1596 yılında Rumeli Beylerbeyliğine terfi etmiştir.1.Ahmed'in saltanatı döneminde 1604-1606 arasında veziri-i azam olmuştur.

Yaşamak Nedir ?

Resim
Kendi kendime sürekli düşünürüm "yaşam neydi, yaşamak neydi?" der yanıtlar belirlerim.
Yaşamın çeşitleri vardır; amaçsız yaşamak, bir amaç için yaşamak, geçinmek için yaşamak, eğlenmek için yaşamak, bilim için yaşamak, çıkarları için yaşamak, çıkarları doğrultusunda her yolu mübah görerek yaşamak...
Daha sayamadığım bir sürü örnek, aslında hepsinin de toplandığı yer bir amaç için yaşamak, amaçsız yaşamak bile bir amaç için yaşamaktır .
Yaşamak en kutsal şeydir bunu iyi değerlendirmek gerekir.
Bana göre yaşamak sevgi ve saygıyı yaymayı amaçlayarak dini ve bilimi pusula tayin ederek yolumuzda ilerlemek ve yükselmektir.

Başarının Gücü "Özgüven"

Resim
Öz güven; insanın kendisine olan güveni, sevgisidir. Hayatımızın akışında önemli olan en etkili şey öz güvendir.Bir ortama girdiğimizde, bir işe atıldığımızda, bir konuşmaya başladığımızda başlar öz güven, eğer öz güvenimiz dozunda ise rahat oluruz değilse zorlanırız.
İnsan neden rahat edemez ki diye düşünülse de bazen rahat edemiyor. Herkes biz gibidir yani kimse kimseden üstün değildir o halde çekinmeye rahat olmamaya gerek yoktur.
Herkesin farklı bir yapısı oluşu vardır ve herkes kendisiyken güzeldir çünkü aynı olmamak farklı olmak güzeldir.

Sözlerin Gücü

Resim
Galiba en büyük sorunumuz başarısızlığı odaklanmak bunu aşmamız başarıya bir adım daha yaklaşmamıza sebep olur. 



Geçmiş nice hatalar, kayıplar, başarısızlıklarla doludur ona ah vah edeceğimize şu anı yaşayarak geçmişten ders alarak başarıya ilerlemeliyiz.

Bağlı Olmamak Lazım

Resim
Bağımlı olmak; başka bir kişiye bağlı olmak, muhtaç olmak, özgür olmamak demektir.
Hepimiz bazı kişilere bağlıyızdır bazılarına ise aşırı.
Bağlı olmak iyi bir durum mudur kötü bir durum mudur bilemem ama bence kötü bir durumdur çünkü insan özgür değildir sürekli birilerine bağlıdır onlar ne derse onu yapmalıdır.
Bende insanlara aşırı bağlı olan birisiyim ama bir laf beni bu huyumdan vazgeçme serüvenimi başlattı "sen bize mi bağlısın git yapacağını yap " bu sözü duyduğumda üzüldüğümü belli etmedim ama şunu fark ettim ki gerçekten insanlara aşırı bağlanmamak gerek çünkü her insan bağlı değildir bir anlamda bağlı olmaya gerekte yoktur zaten.

Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir Fendir...

Resim
22 Eylül 1924 de Mustafa Kemal Atatürk Samsun da öğretmenlere seslenirken söylemiştir bu sözü.









Hicri Yılbaşı ve Aşure Ayı

Resim
Bugün hicri takvimin başlangıcı sayılan gündür.
Bu ayda Muharrem ayının onuncu gününü "Aşure" günü denilir. Bu yıl aşure günü 30 Eylül ile başlıyor.
Geçen sene yiyememiştim galiba bu sene yine yiyemeyeceğim ama ben çok severim aşureyi kilolar olmasa tabak tabak yerdim :D


Herkese mutlu günler dilerim.

Blog Yazmayı Çok Sevdim

Resim
On bin okunma sayısı olduğu için çok mutlu oldum herkese teşekkür ederim. 5 Haziran'da başladım burada yazma serüvenime, başlarda okunma sayısının bu kadar olacağını tahmin etmemiştim ama bugün bu sayıya gelmek gerçekten çok güzel.

Etkili Sözler

Resim
Söz paylaşmak benim çok hoşuma gitti ve uzun zamandır paylaşmadığımı fark ettim. Şimdi sözleri paylaşmak istiyorum.

Bu sözü bu kişiden duymak çok anlamlı ampulu icat ederken ne kadar uğraş verdiğini vazgeçmediğini biliyoruz. Ne olursa olsun pes etmemeliyiz inadımızı artırıp başarıya ulaşmalıyız.

Bu sözü bir dizi de duymuştum o zamanda çok hoşuma gitmişti. Yaşadığımız sürece bir umut vardır. O umutla yaşamalı başarıya ulaşmalıyız.

Bu Sivrisinek niye böyle ses çıkarıyor?

Resim
Bir kaç gündür merak ediyordum bu sivrisinekler neden bu kadar ses çıkarıyor diye, insan tam uyurken kulağının yanında belirince sivrisinek insanın uykusu kaçıyor .



Sivrisineğin çıkardığı bu sesin nedeni saniyede 500 kez kanat çırpmasından dolayı imiş baya şaşırdım açıkçası.

Mutluluk Kaynağı Nedir?

Resim
En çok neye sevindiğimize ya da sevineceğimize bağlıdır herhalde mutluluk kaynağı.
En son neye çok sevindiğimizi hatırlamak istiyorum, sizde bir düşünün en son neye çok sevindiniz .
Ben bu soruyu sorduktan sonra fark ettim de sorunun cevabına odaklanırken her günümün mutlulukla geçmediğini anladım, açıkçası üzüldüm de bir kere yaşıyoruz şu hayatta ama her an mutlu olamıyoruz normal bir şekilde yaşıyoruz hayatı aslında mutlu bir şekilde enerjinin yüksek olduğu şekilde yaşamak varken.
Cevabımı buldum en son bir şey başardığımda ve onunla ilgili güzel bir söz duyduğumda sevindim, benim mutluluk kaynağım başarmak, destek bulmakmış.

Zayıflamakla İlgili Tüyolar

Resim
Öncelikle sporu haftanın beş günü bırakmamalıyız.Ekmeği sadece kahvaltıda tüketmeli ve iki dilimi geçmemeli.Bulgur pilavı daha fazla tüketilmeli, makarna ve pirinç pilavına göre.Tatlı minimum düzeyde ayda bir ya da iki kere olmalı.Çok güzel diyet tatlı tarifleri öğrendim tatlı düşkünleri bu tarifleri kullanabilir. "Hurmanın Sürprizi" adlı yazımdaki tarif çok güzel bir tarifti  ona bakabilirsiniz, tabi sınırı aşmadan yenmeli.Yeşil çay her gün içilmeli yağ yakımı için önemli.

Saimdang

Resim
Bugün son zamanlarda izlediğim bir Kore dizisini paylaşmak istiyorum bir ay önce indirmiştim tam anlamadığım için izlememiştim ama şimdi izlediğimde çok beğendim ve size de önermek istedim. Geçmiş zaman şimdiki zaman anlatımlı olsa da aşırı merak uyandırıp bir sonraki bölümü izletmek istiyor hemen.

Adı: Saimdang, Light's Diary Bölüm Sayısı: 28  Ülke: Güney Kore
Konusunu şöyle anlatayım her şey bir tez üzerine başlıyor ve macera başlıyor. Tez resim ile ilgili ve onun gerçek olmadığını anlayınca baş karakter böylece macera başlıyor.

Fatih'in Tarihi

Resim
İstanbul'un Fethi için okunacak güzel bir kitap, bu konuyu merak edenlere tavsiye ederim.

Bu Kalıcı Değil O Halde Yoluna Bak

Resim
Hayatta türlü acılar yaşarız o acılar bizim durmamıza, başarısız olmamıza neden olur. Hepimizin hayatında bir takım sorunlar vardır önemli olan o sorunlara inat yoluna bakmaktır.
Bugün bu konuyu yazarken hayatımın değişik bir dönemine girdiğimi fark ediyorum çünkü yine bir mücadelenin arifesin de olduğumu biliyorum.
Hayatın özü mücadeledir zaten ve bu özü en doğru şekilde yaşamak gerekir. Kilo verdiğim zaman en çok "Ya şimdi Ya hiç" diyordum bu benim tılsımlı sözümdü ama şimdi daha farklı bir yola adım atıyorum. Bu yol başarı için adanmış bir yol.

Sakarya Meydan Savaşı

Resim
Kurtuluş Savaşı içinde yer alan savaşlardan birisidir.23 Ağustos 1921 Yunan ordularının saldırısı ile savaş başlamıştır.

Şiir Zamanı

Resim
                                       YA
Ey Kader.
Ey Rüzgar.
Sen nereye esersen.
Giderim oraya kadar.
Ya fırtına.
Ya poyraz.
Ya küçük bir esinti.
Ya çöker giderim.
Ya yalpalanıp dururum.
Ya da isteğime ulaşırım.
Ey kader es estiğin yere.
Gideyim ora.
Bilsem ne olacaksın.
Ona göre olurum.
Ya teslim.
Ya hakim.


Şiir mutluluktur.

                                 Öyle Bir Yerdeyim Ki
Öyle bir yerdeyim ki,
Ne yerde.
Ne gökte.
Ne zaferin doruğu.
Ne de yenilginin tam dibi.
Güçlenip zafere ulaşmak mı.
İmkansızlıkla kaybolup uçmak mı?
Öyle bir yerdeyim ki,
Ne var .
Ne yok.
Ne hissediyor.
Ne his veriyor.
Öyle bir yerdeyim ki,
Ya kadere yenileceğim.
Ya da yazılmış la yolumu çizeceğim.


Lise sonda yazmış olduğum ve sakladığım şiirlerden. Çok başarılı olamasam da şiir konusunda bir değişiklik yapmak istedim.

İzmir'in Kurtuluşu

Resim
İzmir 15 Mayıs 1919 sabahı Yunan kuvvetlerinin İzmir rıhtımına çıkması ile Yunan işgali başlamıştır.


Faith

Resim
Herkese Merhaba ilk defa bir dizi paylaşacağım biraz geç izledim bu diziyi ve gerçekten çok beğendim ve sizlere önermek istiyorum.


Adı: Faith - ( The Great Doctor) Bölüm Sayısı: 24  Yapım Yılı: 2012 (Ben biraz geç kalmışım benim gibi geç kalmış olanlara ve Kore dizilerini sevenlere kesinlikle tavsiye ederim.) Dil: Korece  Ülke: Güney Kore

Valide Sultanlar Ve Harem

Resim
Tarihi merak ederiz ama tarihte Harem ve Valide Sultanlar da ayrı bir merak konusudur sizin de Harem ve Valide Sultanlar hakkında merakınız varsa bu kitaba bir göz atmanızı tavsiye ederim.

Bir Farkımız Olmayacaksa Yaşamanın Anlamı Ne ?

Resim
Hepimiz bir şeyler için uğraşıyor, ter döküyoruz. Okulu bitireyim, bir iş bulayım, tatil gelsin, emekli olayım gibi bir sürü sözler harcaya harcaya hayatımızı geçiririz ama bu durum bana göre doğru değil, eğer bir farkımız olmadan yaşarsak  yaşamanın ne önemi kalır ki ?
Yaşam sınırlıdır bunun kıymetini bilmek gerekir.

Öfke Ateş Gibidir Ya Yanarsın Ya Susarsın

Resim
Öfke; engelleme, incinme veya gözdağı karşısında gösterilen saldırganlık tepkisi olarak nitelendirilir. İnsanın ruhsal dayanıklılığı sürekli değişir bu dayanıklılık en alt seviyede olduğunda öfke insanın ruhunu kaplar ve karşısındakine parlamasına neden olur. Çok yanlış bir durumdur ve bende çok yaşarım öfke nöbetlerini.
Bir örnek vermek istiyorum keyfimiz yerinde olduğunda moralimizi kimse bozamaz ani öfkelenmeler yaşamayız zaten bu öfkelenmelerin nedeni de keyfimizin bozuk olmasıdır.
Öfke en çok kişinin kendisine zarar verir, kişi istemediği hareketleri yaparak kendisine duyduğu saygıya zarar vermiş olur.

Tuğrul Bey

Resim
Selçuklu Devletinin kurucusudur.993 senesinde doğduğu düşünülür.Babasının adı Mikail'dir, babası şehit olunca dedesi Selçuk'un yanında büyümüştür.Dedesi ölünce Selçuklu ailesinin reisliğini amcası Arslan Yabgu almıştır. Çağrı Tuğrul kardeşler bu olaya karşı çıkmasalar da Cend şehrini terk ederek Batıya göç etmişlerdir.Arslan Yabgu Gaznelilerce esir alındıktan sonra iki kardeş ortak iktidar sistemiyle Selçuklu ailesinin lideri olmuştur.
(Çağrı Bey)

Mahpeyker Kösem Valide Sultan

Resim
Valide-i Şehide 

Asıl adının Anastasya olduğu belirtilir.1.Ahmed'in eşidir.
(I.Ahmed) 4.Murad ve Sultan İbrahim'in validesidir.